E-Devlet Banka Hesabı Tanımlama
E-Devlet banka hesabı tanımlama işlemi sayesinde şahsi ödemeleri çok daha kolay bir şekilde alabilirsiniz. E-Devlet, kamu kurumları ile olan işlemlerinizi yürüttüğünüz platformdur. Bu platformda bazı ödemeleri nasıl alacağınızı belirleyebilirsiniz.
E-Devlet banka hesabı tanımlama işlemi yapmadığınız takdirde ödemeler, PTT üzerinden yapılır. PTT üzerinden bizzat ödeme almak için şubeye gitmeniz gerekir. Bu da çoğu zaman zahmetli bir yöntemdir. Her zaman PTT şubesine gidecek vaktiniz olmadığı için ödemelerinizi istediğiniz zaman zarfında alamayabilirsiniz.
Şahsi ödemeler bazı durumların söz konusu olduğu hallerde yapılır. Geçici iş göremezlik, emzirme ödeneği, tütün ödemeleri gibi farklı ödemeler için banka hesabı tanımlaması yapabilirsiniz.
Ödemeler için sadece kendinize ait olan hesapları kullanabilirsiniz. Yani eşinizin, kardeşinizin ya da çocuğunuzun hesabı üzerinden ödeme almanız mümkün değildir. Eğer hali hazırda bir hesabınız yoksa hesap açılış işlemlerini gerçekleştirerek e-Devlet üzerinden tanımlama yapabilirsiniz.
E-Devlet Banka Hesabı Tanımlama
E-Devlet banka hesabı tanımlama işlemi sayesinde ödeme alma süreci sigortalılar, emekliler ve hak sahipleri için daha kolay olur. Hesap tanımlama işlemlerini gerçekleştirmek için ilk önce turkiye.gov.tr adresine giriş yapmalısınız. Bunun için e-Devlet şifrenizi ya da farklı giriş yöntemlerini kullanmanız gerekir.
Hesap tanımlama için kullanacağınız şifreyi PTT şubesinden alabilirsiniz. Diğer giriş yöntemleri arasında internet bankacılığı, e-imza, mobil imza gibi farklı seçenekler vardır. Uygun olan giriş yöntemini tercih ederek e-Devlet sistemine ulaşabilirsiniz.
İlk önce turkiye.gov.tr adresine giriş yaptığınızda karşınıza aşağıda yer alan ekran çıkar.
Yukarıdaki ekranda “Giriş Yap” seçeneğine tıkladığınızda karşınıza şifre ekranı çıkar.
İlk önce kimlik numaranızı daha sonra şifrenizi girdikten sonra “Giriş Yap” seçeneğine tıklamalısınız. Bu adımı tamamladıktan sonra arama kısmına banka hesabı tanımlama yazarak ilgili kısma ulaşabilirsiniz.
Bu aşamadan sonra “Şahıs Ödemeleri Banka Hesabı Tanımla” seçeneğine tıklamalısınız.
Yukarıda yer alan ekranda daha önce tanımladığınız hesap bilgileri yer alır. Yeni bir hesap bilgisi girmek isterseniz üst kısımda bulunan “Hesap bilgilerini güncelle” kısmına tıklamalısınız. Bu sayede istediğiniz bankaya ait hesap numarasını seçerek onu kullanmaya başlayabilirsiniz.
Rapor Parası Almak İçin Banka Hesabı Şart mı?
Rapor parası almak için banka hesabı şart değildir. Eğer sistemde banka hesap numaranız kayıtlı değilse sizin adınıza yapılan şahsi ödemeler PTT’ye yatırılır. PTT’ye giderek ve kimliğinizi ibraz ederek ödemeyi alabilirsiniz.
Rapor parası, çalışanların doktor raporu alarak istirahat hakkını kullandıkları süre için geçerlidir. İşçiler; hastalık, kaza ya da istirahat gerektirecek başka bir durum meydana geldiğinde rapor alma hakkına sahiptir. Rapor süresinin ne kadar olacağı hekim tarafından belirlenir.
Çalışanlar raporlu kaldıkları süre için geçici iş göremezlik ödeneği alır. Bu ödenek, halk arasında rapor parası olarak bilinir. Rapor parası ilk iki günden sonra ödenmeye başlar. Yani sigortalı eğer yedi gün rapor aldıysa bu raporun sadece beş günü için ödeme alır.
Rapor parası için ödenen tutar ayakta tedavilerde 1/3; yatarak yapılan tedavilerde ise 1/2 oranındadır. Toplam ödeme tutarı çalışanın aldığı maaşa göre farklılık gösterir. Rapor, sisteme yansıdıktan sonra ödemeler on gün içerisinde yapılır. Ödeme yapılıp yapılmadığını e-Devlet üzerinden öğrenebilirsiniz.
E-Devlet Hangi Bankalar Tanımlanır?
E-Devlet ‘te tanımlanan bankalar arasında çok sayıda seçeneğe rastlamak mümkündür. Bu seçenekleri şu şekilde sıralamak mümkündür:
- Akbank
- Albaraka Türk
- Burgan Bank
- Deniz Bank
- Fiba Banka
- Garanti BBVA
- Halk Bankası
- Kuveyt Türk
- QNB Finansbank
- Şekerbank
- Türkiye Ekonomi Bankası
- İş Bankası
- Vakıflar Bankası
- Ziraat Bankası
- Vakıf Katılım Bankası
- Yapı ve Kredi Bankası
- Ziraat Katılım Bankası
Yukarıda sıralanan bankalar arasından E-Devlet banka hesabı tanımlama işlemi yapabilirsiniz. Banka hesabı sorgulama kısmında uygun olan bankayı seçtikten sonra hesap bilgileriniz sistemde görünür. Bu sayede sizin ekstra bir bilgi girmenize gerek kalmaz.
Banka seçimini yapıp “Sorgula” seçeneğine tıkladığınızda hesap bilgileriniz karşınıza gelir. Aynı bankada birden fazla hesabınız olması halinde uygun olanı tercih etmelisiniz. Uygun hesabı seçtikten sonra “Devam Et” seçeneğine tıklamalısınız.
Banka hesabınızın tanımlamasını gerçekleştirdikten sonra yapılan ödemeler, seçtiğiniz hesaba yatar. Böylece PTT’ye gitmenize gerek kalmaz. Kendi bankanızın ATM’sinden ya da ortak ATM’lerden para çekebilirsiniz. Parayı hiç çekmeden internet bankacılığı üzerinden havale ya da transfer de yapabilirsiniz. Henüz bir hesabınız yoksa bankalardan birini tercih ederek hesabınızı açtırabilirsiniz. Hesap açılış işlemleri için bizzat bankalara müracaat edebilir ya da internet üzerinden işlem yapabilirsiniz. Hangi bankayı tercih edeceğiniz tamamen sizin inisiyatifinizdedir.
Banka hesabınızı açtıktan sonra sistemde otomatik olarak görünmeye başlar. Uygun bankayı tercih ettikten sonra hesap bilgilerinizi e-Devlet’te görebilirsiniz. Çok sayıda hesap arasından seçim yaparken sık kullandığınız hesabı tercih etmenizde fayda vardır. ATM’ye kolay ulaşım, EFT, havale ücreti gibi detaylara göre de hangi hesabı kullanacağınızı belirleyebilirsiniz.
e-Devlet üzerinde pek çok banka seçeneği karşınıza çıkar. Banka seçeneğinin fazla olması, tüm sigortalıların ödemeleri banka hesapları üzerinden almasına yardımcı olur.
E-Devlet Banka Hesabı Sorgulama
E-Devlet banka hesabı sorgulama işlemini “Şahıs ödemeleri banka hesabı tanımlama” kısmından yapabilirsiniz. Bu kısımda daha önce tanımladığınız hesap bilgileri yer alır. Dilerseniz değişiklik yapabilir ve yeni bir hesap kullanmaya başlayabilirsiniz.
E-Devlet banka hesabı tanımlama işlemi özellikle PTT’ye gitmek için yeterli vakti olmayanların işini kolaylaştırır. Bunun yanı sıra parayı alıp başka bir yere yatıracak olanlar da bu avantajdan yararlanabilir. Nakit olarak elinize para geçmesine ihtiyacınız yoksa aldığınız tutarı hesabınızda bekletebilirsiniz.
Hesabınızda bekleyen tutara herhangi bir müdahale olmaz. Ancak PTT’ye yatırılan paraların belirli bir zaman içerisinde çekilmesi gerekir. Aksi takdirde ilgili tutar, Sosyal Güvenlik Kurumuna iade edilir. PTT’ye yatırılan rapor paraları eğer iki ay boyunca alınmazsa Sosyal Güvenlik Kurumuna iade edilir.
PTT üzerinden yapılan ödemelerin başka birisi tarafından alınması da mümkün değildir. Bizzat kimlik belgenizle beraber sizin kuruma müracaat etmeniz gerekir. Özellikle sağlık durumunuzun elverişli olmadığı durumlarda, bizzat PTT’ye gitmek sorun olabilir.
Hemen banka hesabı tanımlama işlemini yaparak zahmetsizce ödemelerinizi alabilirsiniz. Hesabınızda bulunan paranın üzerinde istediğiniz gibi tasarrufta bulunabilirsiniz. Borçlarınızı ödeyebilir ya da farklı hesaplara kolayca aktarım yapabilirsiniz.
E-Devlet Banka Hesabı Kapatma
E-Devlet banka hesabı kapatma işlemi yapma hakkınız vardır. Hesap açma, değiştirme ve kapatma işlemlerinin her biri aynı yerden gerçekleştirilir. “Şahıs ödemeleri banka hesabı tanımlama” kısmından iptal işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
Banka hesabınızı kapatma işlemini herhangi bir problemle karşılaşmamak için bazı durumlarda mutlaka yapmalısınız. Artık o hesabı kullanmıyorsanız başka bir hesap tanımlamanız gerekir. Öte yandan hesabınıza ait banka kartını kaybetmeniz halinde de kapatma işlemi yapmanız gerekir.
E-Devlet banka hesabı kapatma işlemini farklı bir nedenden dolayı da yapabilirsiniz. Farklı bir bankanın hesabını kullanmak size daha cazip geldiyse böyle bir işlem yapabilirsiniz.
Hesabınızı kapattıktan sonra hiçbir hesap tanımlamama şansınız da vardır. Banka yerine ödemelerinizi PTT üzerinden almayı da tercih edebilirsiniz. Bazı sigortalılar bu yöntemi daha kolay bulur ve banka hesabı ile uğraşmak istemez. E-Devlet banka hesabı tanımlama işlemi isteğe bağlı olarak yapılır.