İŞKUR Sisteme İş Arayan Girişi Nasıl Yapılır?
İŞKUR sistemine yapılacak iş arayan girişi, kişilerin kendilerine en uygun işi bulmalarını sağlamaktadır. Hem işverenlerin, hem işçilerin en yüksek istihdam ve memnuniyet ile çalışmalarını hedefleyen İŞKUR, kişilerin buldukları işler için yeterli katkıyı göstermelerini talep eder. Bunun yanında sisteme kayıt yaptıran işverenlerden de doğru maaş teklifi ile doğru elemanı alması istenmektedir.
İŞKUR İş Arayan Girişinin Yapılabileceği Yerler Nerelerdir?
İŞKUR’ a iş arayan girişi yapılabilecek yerler şu şekildedir:
- İŞKUR büroları
- İŞKUR internet sitesi
Her il ve ilçede bulunan İŞKUR büroları ile kişilerin kayıtlarını yaptırmaları mümkün olabilmektedir. Bunun yanında internet girişi ile bilgilerinizi doğru bir şekilde girerek de kayıt işlemini yapabilirsiniz.
İŞKUR İş Arayan Girişi Nasıl Oluşturulur?
İŞKUR iş arayan girişi, kişilerin öncelikle İŞKUR resmi internet sayfasına girmesini gerektirmektedir. Bu kapsamda yapılacak işlemler şu şekilde sıralanabilir:
- Sitenin üst kısmında ‘internet şubesi’ seçeneği yer almaktadır. buraya tıklanmalıdır.
- Açılan sayfada ‘E-Kayıt’ bölümüne tıklanmalıdır.
- Buradan ‘ İŞKUR iş arayan’ seçeneği işaretlenmelidir.
- Bölümün altında ‘Üye Ol’ kısmı görülecektir. Buraya tıklanmalıdır.
- Ekrana gelecek üyelik sözleşmesi okunup, ‘Okudum’ seçeneği işaretlenmelidir.
- Ardından ekrana gelecek forma kimlik bilgileri ve eğitim durumu gibi cv bilgileri girilmelidir.
- Formun doldurulmasından sonra ‘Kaydol’ seçeneğine tıklanmalıdır. Kayot işlemi bu şekilde tamamlanır.
İŞKUR İş Arayan Girişi Ne İşe Yarar?
İş arayan kişinin İŞKUR altyapısına üye olması, hem uygun işi bulmasına, hem de işsizliğini belgelemesine yardımcı olmaktadır. bu şekilde kişilerin en uygun işi bulması sağlanırken, uzun süreli işsizlik durumu da sistemde belgelendiğinden yardım ve desteklerden yararlanmanın önü açılmaktadır.
İŞKUR İşveren Girişi Nasıl Oluşturulur?
İŞKUR ana sayfasında işveren girişi oluşturmak için yapılması gereken, kişilerin esube.iskur.gov.tr adresine giriş yapmalarıdır. Sonraki adımlar şu şekilde sıralanabilir:
- Sayfanın sağ üst kısmında bulunan İşveren Kayıt kısmına tıklanmalıdır.
- Açılan sayfada bulunan genel koşullar okunmalı ve ‘Okudum’ seçeneği işaretlenmelidir.
- Ekrana gelecek forma SGK numarası, vergi numarası, faaliyet grubu, yasal durum, kuruluş tarihi gibi bilgiler yazılmalıdır.
- Bilgi girişinin ardından İŞKUR kaydı oluşturulmuş olur.
İŞKUR Kayıt Yenileme İşlemlerini Kimler Yapmalıdır?
İŞKUR kayıt yenileme işlemlerinin yapılması, işveren ve işçi için gereklidir. her iki grup da dönemsel olarak İŞKUR kayıtlarını yenilemelidir. İşçinin kaydını yenilememesi durumda, sistem bu işçiyi pasif olarak kaydeder.
Bu nedenle gönderilen işlerin işçi tarafından görüntülenmesi mümkün olmaz. Bu durumda işçi, sistemden yeterince yararlanamaz.
Ayrıca sistem, dönemsel olarak aynı cep telefonunu mu kullandığınızı, aynı adreste mi yaşadığınız sorar. Bilgilerin güncelliğini kontrol eden sistem sayesinde işçi arayanlar size ulaşabilir.
İşverenin İŞKUR kaydını yenilemesi, atacağı ilanların görüntülenme sayısını arttırır. Bu sayede işveren, hızlı bir şekilde aradığı elemanı bulabilir. Bunun yanında işverene, bilgi güncellemesi durumunda sistemde aktif olduğu için çeşitli desteklerde de bulunulur.
İŞKUR Altyapısında Kayıt Yenileme Nasıl Yapılır?
İŞKUR altyapısında kayıt yenileme işlemlerinin adımları şu şekilde sıralanabilir:
- İŞKUR resmi web sitesine giriş yapılmalıdır.
- Sağ üst kısımda bulunan ‘internet şubesi’ kısmına tıklanmalıdır.
- Buradan bilgiler girilerek sisteme giriş yapılmalıdır.
- Sağ kısımda bulunan menüden ‘ Bilgilerimi Güncelle’ seçeneğine tıklanmalıdır.
- Bilgiler, değişiklik yapabileceğiniz şekilde açılır. Değişikliklerinizi yaptıktan sonra ‘Kaydet’ butonuna tıklamanız yeterli olur. Bu aşamadan sonra kaydınız yenilenmiştir.
İŞKUR İş Arayan Kayıt Belgesi Nedir?
İŞKUR iş arayan kayıt belgesi, kişilerin işe girişlerde kullanacakları bir belgedir. Belge, kişilerin iş arayan statüsünde olduklarını kanıtlar. Belgenin alınması ile iş bulunması durumunda yapılacak işlemler yürütülür. İŞKUR sisteminden işçi bulunması durumunda verilecek desteklerden yararlanmak için kişilerin bu belgeler ile giriş işlemlerinin yapılması gerekmektedir.
İŞKUR İş Arayan Kayıt Belgesi Alma Yolları Nelerdir?
İŞKUR iş arayan belgesi almak için yapılacaklar, kişilerin İŞKUR ofislerine gitmesi ya da internet şubesini kullanmasıdır. Bunun için işçinin, www.esube.iskur.gov adresine giriş yapması gerekir.
Bilgi güncellemelerini bitirmenin ardından iş arayan bölümünden kayıt yapılmalıdır. Ancak belge alınabilmesi için, elektronik imza ve ıslak imza gerekmektedir.
Bunların verilmesi için İŞKUR ofislerine gidilmesi gerekmektedir. gerekli imzaların sistemde tanımlanmasının ardından, SMS ile kişiye uygun işler bildirilmeye başlanır.
İşveren İŞKUR İşçi Alımı Başvurusunu Nasıl Yapabilir?
İŞKUR işçi alımı için işverenlerin yapmaları gereken, sisteme doğru bilgilerle kaydolmak ve beklemektir. Siste, altyapısında bulunan her bir işçiye en uygun işleri seçerek SMS olarak bildirmektedir. Bu nedenle iş ilanını verdikten sonra beklemeniz yeterlidir.
Bunun yanında işçinin işe başvurması durumu, İŞKUR müdürlükleri aracılığıyla yapılmaktadır. Bunun yanında cep telefonuna gelen SMS’lerde kişilere gitmeleri gereken yerler ve gerekli belgeler bildirilmektedir.
İŞKUR’ da İşçi İlanı Nasıl Araştırılır?
İŞKUR iş ilanı araştırmaları, kişilere gönderilen SMS’ler sayesinde çok gerekli olmamaktadır. Kişilerin SMS’ler dışındaki işlere bakmak istemesi durumunda ise, yine İŞKUR resmi internet sayfası kullanılmalıdır. Resmi sayfa kullanılarak yapılacak işlemlerde kişilere belirli ölçütler sunulmaktadır.
Bu ölçütler yaş, alan, maaş beklentisi gibi belirtiler olabilir. Seçimleriniz doğrultusunda İŞKUR sistemine verilecek en iyi işleri bulabilirsiniz.
Alacağınız işlerde direkt olarak bağlantı kurabileceğiniz gibi, sistem üzerinden istekte de bulunabilir, alt kısımda bulunan ‘ Başvur’ düğmesini kullanabilirsiniz. sayfanın üst kısmında bulunan iş arama ölçütleri sürekli değişebilir. Sabit değildir. Bu nedenle farklı alanlarda çalışmak isteyenler de düzenli olarak piyasa araştırmaları yapabilmektedir.
İŞKUR Kaydı Yaptırma Şartları Nelerdir?
İŞKUR kaydı yaptırmanın koşulları şu şekilde sıralanmaktadır:
- İŞKUR altyapısı ile çalışan işçi de, işveren de Türkiye vatandaşı olmalıdır.
- Başvuru yapan işçilerin en az 14 yaşını doldurmuş olması gerekmektedir.
- Fiili askerlik vazifesinde bulunulurken, iş alma ya da iş ilanı verme durumu söz konusu olamaz.
- Gerekli şartların sağlanması durumunda işsizlik maaşı alınabilir.
- İŞKUR ‘un düzenlediği dönemsel mesleki kurslara başvuru yapma şartı aranmaktadır.
- Kişilerin çeşitli işletmelerde görev alabilecek yapıda olması gerekmektedir.
- İş arayanın kayıt belgesini sistem üzerinden almış olması gerekmektedir.
İŞKUR Kayıtları Nasıl Sorgulanır?
İŞKUR kayıtlarını sorgulama işlemler, e- devlet sistemi, İŞKUR resmi internet adresi ve İŞKUR binalarından yapılabilmektedir. Bu nedenle kişilerin bu yollarla, işveren olması durumunda işçi bulması, işçi olması durumunda iş bulması daha kolay olacaktır. E- devlet üzerinden İŞKUR kaydı sorgulamak için sisteme şifreniz ve T.C. kimlik numaranızla giriş yapmalısınız.
Ardından ekranda bulunan İŞKUR seçeneğine tıklanması gerekmektedir. buradan alacağınız iş çeşitleri için başvuru yapabilirsiniz.
İŞKUR kaydının resmi web sitesi üzerinden yapılması durumunda, ekrana gelecek site menüsünden ‘Sorgula’ seçeneği işaretlenmelidir. Sadece T.C. kimlik numaraları kullanılarak yapılacak işlemlerde, kişilerin işçi olması durumunda ne kadar teklif aldığı, işveren olduğu durumda nasıl bir işçi aradığı gibi özellikler görülebilmektedir.
Bu sayede İŞKUR tarafından verilecek sınırlar içerisinde iş aranabilmektedir. Bulunacak işten İŞKUR servisinin de haberi olacaktır. İŞKUR’dan bağımsız olarak kaçak çalışılması durumunda tazminat davası açılmaktadır.