Kolay İşverenliğe Geçiş Nasıl Olur, Yapılır? 4 ADIMDA
Kolay işverenliğe geçiş nasıl yapılır, hangi evraklar gerekir? Kolay işverenlik nedir ve yapılacakları yazımızda anlattık. Kolay işverenliğe geçiş hakkında tüm detayları yazımızda bulacaksınız.
KOLAY İŞVERENLİK NEDİR?
Kolay işverenlik, işverenlerin sigortalı çalıştırma süreçlerini basitleştiren, bürokrasiyi azaltan ve işlemleri hızlandıran bir uygulamadır. Bu sistem, özellikle ev hizmetleri gibi alanlarda çalıştırılan sigortalılar için tasarlanmıştır.
Kolay İşverenlik Ne Zaman Başladı?
Kolay işverenlik uygulaması, 5510 sayılı Kanunun Ek 9’uncu maddesi ile hayata geçirilmiştir ve ilk defa ev hizmetleri kapsamında sigortalı çalıştırmaya başlayan işverenler için kolaylık sağlamaktadır.
KOLAY İŞVERENLİK BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
- Öncelikle SGK işveren sistemi giriş sayfasından e-bildirge kullanıcı bilgileriniz ile SGK işveren sistemine giriş yapın.
- İşveren sistemine giriş yaptıktan sonra ana menüde yer alan “KOLAY İŞVERENLİK- SGK Kolay İşverenlik Başvuru/Kayıt İşlemleri” menüsünden başvuru işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
- Eğer işyeri tescil edilmek isteniyorsa, kolay işverenliğin “EVET” olarak seçilmesi gerekmektedir. “HAYIR” seçen işverenler de sigortalı işe giriş bildirgelerini sisteme kaydettikten sonra kolay işverenliğe geçiş yapabilir.
KOLAY İŞVERENLİĞE GEÇİŞ NASIL YAPILIR?
Kolay işverenliğe geçiş, işyeri tescil işlemleri sırasında “EVET” seçeneği işaretlenerek veya daha sonra SGK’nın İşveren Sistemi üzerinden gerçekleştirilebilir.
İşlem adımları şöyledir:
- Eğer daha önce SGK’da işyeri dosyanız açılmamışsa, öncelikle SGK’ya işyeri bildirgesi vererek işyeri dosyası açtırmanız ve e-bildirge şifresi almanız gerekmektedir.
- SGK tarafından verilen e-bildirge kullanıcı adı ve şifresi ile SGK İşveren Sistemi’ne giriş yapın.
- İşveren sisteminde yer alan ‘Kolay İşverenlik Başvuru/Kayıt İşlemleri’ bölümünden kolay işverenliğe geçiş işlemini gerçekleştirin/.
- Beyan Giriş/Teşvik Tanımlama İşlemleri menüsünden sigortalıların beyan girişleri ve teşvik tanımlamalarını yapın.
NOT: Bu işlemler tamamlandıktan sonra, her aya ait prim takip eden ayın 14’ünde sistem tarafından otomatik olarak tahakkuk ettirilir ve ayın 15’inden itibaren prim ödenebilir.
KOLAY İŞVERENLİK NELERİ KAPSAR?
Kolay işverenlik, ev hizmetlerinde çalıştırılan sigortalıların prim ve hizmet belgesi verme zorunluluğunu ortadan kaldırır ve işverenlere çeşitli teşvikler sunar.
KOLAY İŞVERENLİK PRİMİ NE KADAR?
Kolay işverenlik primi, çalışanın brüt maaşına ve yararlanılan teşviklere göre değişkenlik gösterir. 2024 yılı itibarıyla, ev hizmetlerinde çalışanların sigorta primleri ve teşvik şartları güncellenmiştir.
Kolay İşverenlik İşten Çıkış Bildirgesi Nasıl Yapılır?
İşten çıkış bildirgesi, SGK’nın e-Hizmetleri üzerinden sigortalının TC kimlik numarası ve işten çıkış tarihi girilerek yapılır.
Kolay İşverenlik Eksik Gün Bildirimi Nasıl Yapılır?
Eksik gün bildirimi, aylık prim ve hizmet belgesinde belirtilir ve ilgili belgeler işverence saklanır.
Kolay İşverenlik Ne Zaman Tahakkuk Eder?
Kolay işverenlik kapsamında ödenmesi gereken prim, her ayın 14’ünde otomatik olarak tahakkuk ettirilir ve ay sonuna kadar ödenmesi gerekir.
Kolay işverenliğe geçiş hakkında bilinmesi gereken ayrıntıları anlattık. Kolay işverenlikle ilgili merak ettiklerinizi, soru, görüş ve önerilerinizi yorum kısmından sorabilirsiniz. Editörlerimiz kısa sürede size dönüş yapacaktır.