İŞKUR Kayıt Belgesi Nasıl Alınır ve Ne İşe Yarar
İŞKUR kayıt belgesi, kişinin İŞKUR kaydının aktif veya pasif olduğunun görüntülenebilmesini sağlamaktadır. 2017 yılında yapılan yasal düzenlemeler ile başlatılan İŞKUR kayıt belgesi uygulaması ile işletmelerin İŞKUR kaydının ispatlanabilmesi sağlanmıştır.
İŞKUR iş arayan kayıt belgesi alabilmek için birkaç farklı kanal öngörülmüştür. İŞKUR kayıt belgesini edinebilmek için gerekli belgeleri toplayarak bu kanallara başvuru yapmak gerekmektedir.
İŞKUR Kayıt Belgesi Nedir?
İŞKUR iş arayan kayıt belgesi, İŞKUR tarafından verilen özel bir belgedir. Belge yalnızca İŞKUR bünyesinde iş arayan kişilere verilmektedir. İŞKUR kayıt belgesi, kişinin İŞKUR bünyesinde aktif olarak iş aradığı bilgisini içermektedir. İşletme sahipleri tarafından talep edilen bir belgedir.
İŞKUR Kayıt Belgesi Nereden Alınır?
İŞKUR kayıt belgesi alabilmek için öngörülen kanallar şu şekilde belirlenmiştir:
- İŞKUR müdürlükleri
- İŞKUR resmi internet sitesi
- E-Devlet Kapısı
İŞKUR Kayıt Belgesi Neden Gereklidir?
İŞKUR kayıt belgesi, işletme sahipleri tarafından talep edilmektedir. Devletin 2017 yılında kayıtlı istihdamı arttırmak için hazırlamış olduğu projelerden birisidir. İŞKUR bünyesinde iş arayan kişileri istihdam eden işletme sahiplerine bazı teşvikler sağlanmaktadır.
İşletmelerin istihdam ettikleri her sigortalı personel için 6 aylık devlet desteği bulunmaktadır. Devlet desteği, kişinin 6 aylık sigortasını karşılamaya yöneliktir.
İŞKUR kayıt belgesi işletme sahiplerinin İŞKUR’a kayıtlı personel istihdam ettiklerini ispatlamalarını sağlayacağı için işverenlerce talep edilmektedir.
İŞKUR Kayıt Belgesi E-Devletten Nasıl Alınır?
İŞKUR iş arayan kayıt belgesi, E-Devlet Kapısı üzerinden alınabilen bir belgedir. E-Devlet sisteminden İŞKUR kayıt belgesi alabilmek için öncelikle sisteme giriş yapmak gerekmektedir.
E-Devlet şifresi ve T.C. kimlik numarası ile sisteme giriş yaptıktan sonra izlemeniz gereken adımlar şu şekildedir:
- Sisteme giriş yaptıktan sonra ana sayfada bulunan “Kurumlar” sekmesine tıklamak gerekmektedir.
- Hizmet alabileceğiniz kurumlar arasından “Türkiye İş Kurumu”nu seçmelisiniz.
- Ardından kurumun hizmetleri listelenecektir.
- Bu hizmetler arasından “İŞKUR Kayıt Belgesi” hizmetine tıklanmalıdır.
- İŞKUR’a kayıtlı olmanız halinde sistem üzerinden yazdırabileceğiniz belge görüntülenecektir.
- İŞKUR kaydı bulunmayanlar için ise İŞKUR sistemine üye olunabilecek link, sistem üzerinden görüntülenecektir.
E-Devlet Şifresi Nasıl Alınır?
E-Devlet şifresi, sisteme giriş için sunulan diğer kanalları kullanamayan kişilerin mutlaka edinmesi gereken bir şifredir. Şifre vermeye yetkili kurum olarak PTT kurumu belirlenmiştir. E-Devlet Kapısı şifresine sahip olmak isteyen kişilerin PTT kurumu şubelerine bizzat giderek e-Devlet Kapısı şifresi talep etmesi gerekmektedir.
E-Devlet şifresi ücreti ilk alımlarda 2 TL’dir. Şifre unutma, kaybetme gibi sebeplerle sonraki tekrar alımlarda ise 4 TL ücret ödemek gerekmektedir. E-Devlet şifrenizi sisteme giriş yaptıktan sonra değiştirme imkanınız bulunmaktadır.
İŞKUR Müdürlüklerinden Kayıt Belgesi Nasıl Alınır?
İŞKUR müdürlüklerinden iş arayan kayıt belgesi alabilmek için kurumun başvuru sırasında talep ettiği evraklarla birlikte kurumun en yakın müdürlüğünü ziyaret etmek gerekmektedir.
Kurumdan iş arayan kayıt belgesi alabilmek için öncelikle İŞKUR başvurusunu gerçekleştirmek gerekmektedir. Kayıt işleminin ardından İŞKUR iş arayan kayıt belgesi talebi oluşturarak belgenizi edinebilirsiniz.
İŞKUR Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?
İŞKUR başvuruları için kurum müdürlüklerine başvuru yapmak isteyen kişilerin yanında bulunması gereken evraklar şu şekilde belirlenmiştir:
- Başvuru sahibine ait 4 adet vesikalık fotoğraf gerekmektedir.
- İkametgah belgesi talep edilmektedir. Bu belge e-Devlet Kapısı sistemi üzerinden çıkarılabilmektedir.
- Öğrenim durumunu gösteren belge gerekmektedir.
- Kimlik belgesi ve kimlik belgesi fotokopisi talep edilmektedir.
- Sağlık raporu gerekmektedir. Tam teşekküllü bir hastaneden alınma zorunluluğu bulunmamaktadır. Aile hekimliğinden dahi alınabilmektedir.
- Adli sicil kaydı gerekmektedir. E-Devlet sistemi üzerinden alınabilmektedir.
- Aile durum belgesi gerekmektedir.
- Başvuru sahibinin IBAN numarası gerekmektedir. Banka sınırlaması bulunmamaktadır. Herhangi bir bankaya ait IBAN numarası kabul edilebilmektedir.
İŞKUR Kayıt Belgesi İŞKUR Sitesinden Nasıl Alınır?
İŞKUR iş arayan kayıt belgesi edinilebilecek bir diğer kanal Türkiye İş Kurumu’nun resmi internet sitesidir. https://esube.iskur.gov.tr/ linkine tıklayarak kurumunun internet sitesine gidilebilmektedir.
İŞKUR iş arayan kayıt belgesi edinmek için izlemeniz gereken adımlar ise şu şekildedir:
- Öncelikle İŞKUR sistemine üye olmak gerekmektedir. Linke tıkladıktan sonra üyeliğiniz bulunmuyorsa öncelikle “İş Arayan” kısmında bulunan “Üye Ol” sekmesine tıklamanız gerekmektedir.
- Sistem üyelik için öncelikle Üyelik Sözleşmesi’nin onaylanmasını talep etmektedir.
- Ardından bazı kişisel bilgileriniz talep edilecektir.
- Kişisel bilgilerinizi ve güvenlik kodunu girdikten sonra ileri sekmesine tıklamak gerekmektedir.
- Sisteme üye olduktan sonra özgeçmiş gibi bazı kısımları doldurmanız gerekecektir.
- Ardından profiliniz üzerinden iş arayan kayıt belgenizi temin edebilirsiniz.
İŞKUR Kayıt Sorgulama Nasıl Yapılır?
İŞKUR kayıtları, belli bir süre sonunda pasif hale gelmektedir. İŞKUR iş arayan kayıt belgesinin en önemli niteliklerinden birisi de kişinin İŞKUR kaydının pasif mi yoksa aktif olduğunun belge üzerinde görüntülenebilmesini sağlamasıdır.
İŞKUR kurumuna kayıtlı işçi istihdam eden işletme sahiplerinin devlet desteklerinden faydalanarak işçinin 6 aylık sigortası konusunda teşvik alabilmesinin de en önemli kriteri, kişinin kaydının aktif durumda olmasıdır.
İŞKUR kayıtlarının aktiflik süresinin sisteme kayıt yaptırdıktan sonra iki yıl olduğu bilinmektedir. Bununla birlikte kaydınızın pasif hale geçmesi tamamen silindiği anlamına gelmemektedir.
İŞKUR bünyesinde iş arayan kişilerin kaydını aktifleştirebilmesi için kullanabileceği kanallar şu şekildedir:
- İŞKUR resmi internet sayfası üzerinden “İş Arayan” sekmesi altındaki “Giriş” kısmına tıklanması gerekmektedir. Ardından “Arama Durumu” menüsüne tıklanarak iş arama kaydını aktifleştirme işlemi gerçekleştirilebilmektedir.
- İkinci seçenek Türkiye İş Kurumu ile irtibata geçmektedir. Türkiye İş Kurumu yetkilileri ile görüşme sağlayıp iş arama kaydının aktifleştirilmesini talep etmek gerekmektedir.
- Kısa süre içerisinde kayıt aktifleştirilmektedir. Bu seçenek için kuruma gitmeye gerek bulunmamaktadır. İŞKUR irtibat kanalları kullanılarak da kayıt aktifleştirme işlemi sağlanabilmektedir.
İŞKUR Kayıt Belgesi Alma Şartları Nelerdir?
İŞKUR kayıt belgesi alabilmek için gerekli şartlar şu şekilde belirlenmiştir:
- İŞKUR iş arayan kayıt belgesi edinebilmek için gerekli ilk şart, İŞKUR kurumuna kayıtlı olmaktır. Kurum kayıtları resmi internet sitesi üzerinden ve kurum müdürlüklerinden gerçekleştirilebilmektedir.
- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak gerekmektedir.
- Başvuru sahibinin 14 yaşını doldurmuş olması gerekmektedir.
- Askerlik görevini yerine getiren kişilerin başvuruları kabul edilmemektedir.
İŞKUR İş Arayan Kayıt Belgesi Nasıl Oluşturulur?
İŞKUR kayıt belgesi oluşturma işlemi, kişinin tek başına yapabileceği bir işlem değildir. Kişisel bilgilerin yanı sıra İŞKUR aktiflik durumunun da yazılı olduğu bu belgeye sahip olmak için yukarıda detaylı olarak açıklamış olduğumuz gibi İŞKUR iş arayan kayıt belgesi edinebileceğiniz kanallardan birisini kullanarak talep etmeniz gerekmektedir.