TİGEM Sözleşmeli 145 Personel Alımı Yapıyor! Başvurular Başladı
Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan ilanda kurum bünyesinde görev yapacak 145 sözleşmeli personel alımı yapılacağı açıklandı. Uygun şartları taşıyan adaylar son başvuru tarihine kadar başvuru yapabilecekler.
TİGEM Personel Alımı Şartları
Adayların başvuru yapabilmeleri için gerekli şartları yerine getirmeleri gerekiyor. Başvurular 21 Aralık tarihinde başlayacak olup 31 Aralık 2020 tarihine kadar devam edecek.
Bu kapsamda belirlenen şartlar şu şekilde;
- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
- Kamu haklarından mahrum olmamak,
- Türk Ceza Kanunu 53’üncü maddesinde ifade edilen Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından affa uğranılsa bile mahkum olmamak,
- Görevini yapmaya herhangi bir sağlık sorunu bulunmaması,
- Daha önce kamu kurum ve kuruluşlarından ahlaki ya da disiplin gerekçesi ile ihraç edilmemiş olmak,
- Son bir yıl içerisinde kamu kurum ve kuruluşlarından istifa etmemiş olmak,
- Erkek adaylar için başvuru tarihi itibariyle askerlik ile ilişiği bulunmamak, bu kapsamda terhis, tecil ya da muaf olmak,
- Fakültelerin, yüksekokulların ve meslek liselerinin ya da denkliği yükseköğretim kurulu tarafından onaylanmış olmak kaydıyla yurtiçi ya da yurtdışındaki eğitim kurumlarından belirtilen bölümlerden mezun olmak,
- Son başvuru tarihi itibariyle 2020 Kamu Personeli Seçme Sınavı KPSS’den lisans mezunları için P3, ön lisans mezunları için P93, ortaöğretim mezunları için P94 puan türünden en az 70 puan almış olmak,
- Başvuru tarihi itibariyle 18 yaşını tamamlamış olmak gerekmektedir.
- Alım yapılacak kadrolar; tarım makinaları, tarımsal yapılar ve sulama, tarla bitkileri, bitki koruma, bahçe bitkileri, zootekni, veteriner hekim, ziraat teknikeri, ziraat teknisyeni, radyoloji teknikeri, elektrik teknikeri, elektrik teknisyeni, inşaat teknikeri ve veteriner sağlık teknisyeni kadrolarıdır.
Uygun şartları sağlayan adayların 31 Aralık 2020 tarihine kadar başvuru yapmaları gerekmektedir.
TİGEM Personel Alımı Başvurusu
Adaylar başvurularını 21 Aralık ve 31 Aralık 2020 tarihleri arasında Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanlığına elden veya posta yoluyla yapacaklardır. Posta ile başvuru yapılması durumunda postadan kaynaklı olarak yaşanacak gecikmelerden kurum sorumlu değildir, adayların bu durumu göz önünde tutmaları gerekmektedir.
İlgili kadrolara başvuru yapmak için gerekli belgeler;
- Mezun olunan bölümü gösteren diploma ya da mezuniyet belgesinin onaylı örneği, eğitimini yurtdışında almış olanlar için diploma denklik belgesi örneği
- Karekodlu KPSS puanını gösteren sonuç belgesi,
- Son altı ay içinde çekilmiş bir adet vesikalık fotoğraf,
- Nüfus cüzdanı fotokopisi,
- Sınava başvuru yapacak adaylar arasında herhangi bir sağlık sorunu olmadığını gösteren belge,
- Adayın iletişim ve eposta bilgilerini içeren bilgi formu ile başvuru yapılacaktır.
KPSS puanlarına göre sıralama yapılacak olan adaylar daha sonra belirlenecek tarihte yazılı sınava tabi tutulacaklardır. Buna göre sınavda TİGEM ana statüsü, inkılap tarihi, genel bitkisel üretim faaliyetleri, genel hayvansal üretim faaliyetleri, tarım ve çevre ilişkileri, kuru ve sulu tarım koşullarında toprak işleme faaliyetleri, hububat yetiştiriciliği için ekim ve bakım faaliyetleri, yem bitkilerinde tohumluk üretimi, sulama ilgili temel konular, sulama sitemleri, toprak işleme aletleri, ekim makinaları, gübreleme, mücadele, çayır mera, hayvancılık makinaları, hayvan yetiştirme, hayvan besleme, bakteriyel hastalıklar, doğum ve jinekoloji, beslenme ve beslenme hastalıkları, ayak hastalıkları, farmakoloji, küçükbaş ve büyükbaş hayvan yetiştirme, enfeksiyon hastalıkları, suni tohumlama, elektrik devre sistemleri gibi konulardan branşlara göre sorular sorulacaktır. Sınav sonucunda başarılı olan adaylar görevlerine başlayabilecektir.