emeklilikssksgkbağkurkredilerkosgebengellie-devlet

MEB Engelli Öğretmen Alımında Başvuru Tarihleri Belli Oldu!

MEB Engelli Öğretmen Alımında Başvuru Tarihleri Belli Oldu!
01.02.2020

MEB Engelli Öğretmen Alımında Başvuru Tarihleri Belli Oldu! Milli Eğitim Bakanlığı beklenen açıklamayı gerçekleştirdi. Başvuru yapmak için bekleyen onlarca engelli öğretmen adayının beklediği haber geldi. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirtilen engelli öğretmen alımına başvuruda bulunmak için bazı şartların sağlanması gerekmektedir. Belirtilen şartların en başında ise 2016 ve 2018 yıllarında gerçekleştirilen, EKPSS sınavına Lisans Düzeyinde katılım sağlamış olma koşulu bulunmaktadır. Bu sınavlara katılmış olan adaylardan, sınav sonuçlarına göre puanlarının yüksekliğine göre belirlenerek toplamda 750 adet engelli öğretmen alımı yapılacaktır.

MEB Engelli Öğretmen Alımı İçin Aranan Şartlar Nelerdir?

MEB Engelli Öğretmen Alımı İçin Aranan Şartlar Nelerdir? Milli Eğitim Bakanlığı’nca duyurulan ve alınacak olan 750 adet engelli öğretmen alımı için adayların taşıması gereken şartlar aşağıdaki gibi olmaktadır.

  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 48. Maddesinde belirtilen genel şartları taşıyor olmak,
  • Türk Vatandaşı olmak, KKTC vatandaşları için Türk Vatandaşı olma şartı aranmayacaktır.
  • 2016 ve 2018 yıllarında yapılan Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı’ndan Lisans Düzeyi2nde başvuruda bulunan adayların, 50 ve üzeri puan almış olmaları gerekmektedir. Yapılan her iki sınava da girmiş olan adayların hangi sınavdan daha yüksek puan almışlar ise yüksek olan EKPSS sınavın sonucuna göre işlem yapılacaktır.
  • Lisans Mezuniyeti’nin öğretmenliğe atanacak olan adayların, tespitine ilişkin Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafınca 20.02.2014 tarih ve 9 sayılı Kurul Kararına uygun olmak.
  • Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olan adayların, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nca yükseköğrenimlerinin ya da pedagojik formasyon belgelerinin yurt içindeki yüksek öğretim kurumlarına ya da programlarına denkliğinin kabul edilmiş olması gerekmektedir.
  • Atama İşlemi Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 20.02.2014 tarih ve 9 sayılı Kurul Kararında “Bakanlık ve Yükseköğretim Kurulu iş birliği ile açılmakta olan ya da açılacak olan Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans ya da Pedagojik Formasyon Programı / Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikası Programını başarı ile bitirmiş olmak. Belirtilen şartlara bağlı olanlar açısından, Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans ya da Pedagojik Formasyon Programı / Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programlarından birini başarı ile tamamlamış olmak.
  • Devlet memurluğundan ya da öğretmenlik mesleğinden attırılmayı gerektiren bir ceza almamış olmak.
  • Öğretmenliğe daha önce atandığı halde görevine başlamamış olanlardan, başvuru tarihinin son günü itibarı ile atama tarihinden itibaren olmak üzere 1 yıllık bekleme süresini doldurmuş olmak.
  • Sağlık nedenlerinden dolayı görevine son verilenlerden hariç olmak üzere, adaylık döneminde görevine son verilenler bakımından, görevden ayrıldıkları tarih ve başvurunun son günü itibari ile istenen 3 yıllık bekleme süresini doldurmuş olmak.
  • Hala Bakanlığımızda ya da diğer kamu kurumlarında öğretmen unvanlı kadroda çalışmakta olanlar, 07.02.2014 tarih ve 28906 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış olan, Engelli Kamu Personel Seçme Sınavı ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları Hakkında belirtilen Yönetmeliğin 14. Maddesinin 1. Fıkrası gereği yapılan bu duyuru kapsamında başvuruda bulunamayacaktır.
  • 02.2014 tarihi ve 28906 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış olan Engelli Kamu Personel Seçme Sınavı ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince EKPSS sonucuna göre herhangi bir kadroya yerleştirilen adaylar, bu duyuru kapsamında yapılacak yerleştirmelere geçerliliği devam eden aynı eğitim düzeyine ait olan EKPSS puanı ile başvuruda bulunamayacaktır.

MEB Engelli Öğretmen Alımı İçin Başvuru Tarihleri Ne Zaman?

MEB Engelli Öğretmen Alımı İçin Başvuru Tarihleri Ne Zaman? Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre alınacak olan 750 adet engelli öğretmen alımı için başvuru tarihleri belli oldu. Buna göre Milli Eğitim Bakanlığı tarafından alınacak olan 750 adet engelli öğretmen alım tarihleri 3 – 7 Şubat 2020 tarihlerinde başvuru tarihleri olmaktadır. Gerçekleştirilen başvuruların ardından da 11 Şubat 2020 tarihinde başvuruda bulunan engelli öğretmen adaylarının atamaları yapılacaktır.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından duyurulan 750 adet engelli öğretmen alımı için başvurular internet üzerinden yapılacaktır. Engelli öğretmen alımlarına başvuruda bulunmak isteyen adaylar mebbis.meb.gov.tr adresi üzerinden ya da personel.meb.gov.tr adreslerinden yapabileceklerdir. Adaylar başvuruları için belirtilen adresler üzerinde yer alan Elektronik Başvuru Formlarını doldurarak yapabileceklerdir.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.