2022 Engelli Pasaport İşlemleri ve Fiyatları Ne Kadar?
2022 yılı engelli Pasaport işlemlerinin engelliler tarafından yapılmasında, herhangi bir tanısı veya engeli bulunmayan insanların işlemleri arasında fark bulunmamaktadır. Engelli kişilere pasaport harçlarında veya işlemlerinde herhangi bir ayrıcalık sağlanmamaktadır. Engel durumunun beyan edilmesi ve belgeler arasında sağlık raporunun da bulunması gerekliliği dışında herhangi bir işlem farkı bulunmaz.
Engellilerin Ödeyecekleri Pasaport Harç ve Defter Bedeli Ne Kadar?
Engelli pasaportu diye bir kavram yoktur. Ödenecek tutarlarda herhangi bir değişiklik yapılmaz. Tüm insanların pasaport alımlarında ödenecek tutarlar şu şekilde belirlenmiştir:
2022 yılı engelli pasaport ücretleri;
Süresi Harç Bedeli Defter Bedeli Toplam Tutar 6 Ay 309,00 TL 225,00 TL 534,00 TL 1 Yıl 450,80 TL 225,00 TL 675,80 TL 2 Yıl 738,00 TL 225,00 TL 963,00 TL 3 Yıl 1.048,70 TL 225,00 TL 1.273,70 TL 3+ Yıl 1.478,00 TL 225,00 TL 1.703,00 TL
Engelli kişilerin alabileceği hususi nedenli pasaportlardan harç bedeli alınmamaktadır.
Engelli Pasaportu Almak İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?
Pasaportların alımında gerekli belgeler şu şekildedir:
- Nüfus cüzdanı veya geçici kimlik belgesi
- 1 adet biyometrik fotoğraf
- Pasaport defter bedelinin ödendiğine dair dekont
- Alınacak pasaportun türüne göre görev onayı
- Engelli kişilerin alabileceği muvafakat belgesi
- Engellilerin sağlık kurul raporu
- Engelli kişilerin öğrenci olması durumunda öğrenci belgesi
Bahsedilen belgeler, her yaş grubu için geçerlidir. pasaport alınmaya çalışılan kişi bebek dahi olsa biyometrik fotoğraf istenir.
Pasaport işlemlerinde ihtiyacınız olan “Engelli Raporu” alma sürecini detaylıca konumuzda inceleyebilirsiniz.
Engelli Pasaportu Kaç Günde Çıkar?
Pasaportların çıkış süresi başvuru merkezine göre değişiklik göstermektedir. Bu kapsamda süreler şu şekilde düzenlenmiştir:
- İl merkezlerinde 3 iş günü içinde pasaport çıkar.
- İlçe merkezlerinde çıkış 4 iş gününe kadar çıkabilir.
- Köylerde 7 iş gününde pasaportun çıkışı sağlanmaktadır.
Engelliler için bu konuda da herhangi bir ayrım yapılmamaktadır. Pasaportun çıkışından sonra PTT ile adrese teslim edilmesi sağlanmaktadır.
Pasaportu Harcı Nasıl Ödenir?
Pasaport harcının internet üzerinden ödenmesi internet vergi dairesi üzerinden yapılmaktadır. pasaport harcının direkt olarak ödenmek istenmesi durumunda PTT merkezlerinden ödeme alınabilmektedir. Ancak kişiler online ödeme yapmak istiyorsa, internet vergi dairesi sayfasından pasaport ödemesi menüsüne girmesi gerekir.
Bu ödeme kredi kartı ile yapılabilmektedir. Bunun yanında engelli kişiler de, tanısı olmayan bireyler de ödemelerini anlaşmalı bankaların şubelerinden yapabilmektedir.
Pasaport Harcının Online Ödemesi Nasıl Yapılır?
Online pasaport harcı ödemesi için internet vergi dairesi sayfasına giriş yapılmalıdır. Sağ kısımda kırmızı tabana yazılmış menü seçenekleri görülür.
Buradan Pasaport Değerli Kağıt Bedeli Ödeme seçeneği işaretlenir. Açılacak ekranda bir form görülecektir. Formun ad, soyad ve il vergi dairesi seçeneklerinin doldurulması gerekir.
Burada iş yerine veya eve en yakın mal müdürlüğü de seçilebilir. Ardından karta ilişkin bilgiler girilerek ödeme işlemleri gerçekleştirilir. Umuma mahsus pasaport ücreti ödemek için ayrıca pasaport süresi seçilmesi gerekir. Engellilerin burada işaretleyebileceği özel bir seçenek bulunmamaktadır.
Pasaport Ücretlerinin Ödenebileceği Bankalar Hangileridir?
Pasaport harcının ödenebileceği bankalar şu şekilde sıralanabilir:
- Akbank
- Abank
- TEB
- Yapı Kredi Bankası
- Türkiye Finans
- HSBC
- Odeabank
- Burgan Bank
- Vakıfbank
- Deniz Bank
- Ziraat Katılım Bankası
Engelliler E-Pasaport Alabilir Mi?
E-pasaport alımı, mümkündür. Ancak şart değildir. 2018 yılından bu yana geçerli olan uygulama çerçevesinde, engellilerin e-pasaport işlemlerini de kendileri yapmasının önü açılmıştır.
Engellilerin e-pasaport almaları için herhangi bir ek belgeye ihtiyaçları yoktur. Var olan pasaportlar, geçerlilik süresinin sonuna kadar kullanılabilmektedir.
Mevcut Pasaport E-Pasaport İle Değiştirilmeli midir?
E-pasaport kullanımı şart değildir. E- pasaport, içinde bir çip olan özel bir pasaporttur ve yüksek kullanım işlevine sahiptir. Bu nedenle kişilere kullanım sırasında rahatlık sunar.
Mevcut pasaport değişimleri için kişilerin defter ücreti ödemesi gerekmektedir. defter masraflar dışında herhangi bir ücret ödemesine gerek kalmamaktadır.
Engelliler Hangi Tip Pasaportu Alabilir?
Engellilerin alabileceği pasaport çeşitleri şu şekildedir:
- Bordo pasaport: Umumi pasaport türüdür. Kamu hizmeti görevi bulunanlar hariç tüm vatandaşlara verilebilir.
- Yeşil pasaport: Bürokratlara verilebilir.
- Gri pasaport: İdare ve belediyelerin izni ile, görev için yurt dışına çıkanlara verilir.
- Siyah pasaport: aktif olarak TBMM’de bulunanlara verilmektedir.
- Kırmızı pasaport: Yurt dışında pasaportun kaybolması durumunda yurda dönebilmek için verilen, tek kullanımlık pasaporttur.
Engelliler Pasaport Başvurusunu Nereye Yapar?
Engellilerin pasaport başvurusu, alınacak pasaportun türüne göre belirlenmektedir. Bu kapsamda yeşil, gri, bordo ve siyah pasaportlar, il nüfus ve vatandaşlık müdürlüğüne yapılacak başvuru ile alınabilir. kırmızı pasaport ise, hangi ülkede pasaportunuzu kaybetti iseniz, o ülkenin Türkiye temsilciliğinden pasaport başvurusu yapmanız gerekmektedir.
Bu konularda engelliler ile tanısı olmayan kişiler arasında herhangi bir fark olmamaktadır. Sadece pasaport için engelli kişilerin sağlık kurulu raporu ile başvuru yapmaları gerekir.
Engellilerin Pasaport Sürelerini Uzatması Mümkün Müdür?
Pasaport süresi uzatma durumu, mümkün değildir. Var olan pasaportun süresi tamamlandığında, kişilerin başvurularını yenilemesi ve tekrar harç ücretlerini ödemesi gerekmektedir. pasaport sayfalarının bitmesi ya da süresinin geçmesi durumunda tüm başvuru süreci tekrar edilir.
Engelli kişinin başvuru sırasında sağlık kurulu raporunu yanında bulundurması gerekir. Pasaportların geçerlilik süresi 18 ya altındakiler için 5 yıl, üzerindekiler için ise 10 yıldır. Bu pasaport sürelerinin doldurulması durumunda pasaport yenileme başvurusu yapılır.
Eğer engelli kişi tek başına başvuru yapamayacak durumda ise, yasal vasisi ile birlikte başvurusunu gerçekleştirmelidir. Başvuru işlemi sırasında engelli kişi mutlaka vasinin yanında bulunmalıdır.
Engellilerin Pasaportunun Kaybolması veya Çalınması Durumunda Ne Yapmak Gerekir?
Pasaportun kaybolması durumunda yapılması gereken, sahtecilik ihtimalinin önüne geçmek olmalıdır. Bunun için en yakın pasaport başvuru merkezine gidilerek pasaportun kaybolduğunun beyan edilmesi gerekmektedir.
Bu sayede pasaportun hükmü kaldırılır. Yeni pasaport çıkarılması sağlanır. Yeni pasaport çıkarılmasında veya pasaport yenilemelerinde engellilere sağlanan herhangi bir özel hak ya da indirim bulunmamaktadır.
18 Yaş Altı Engellilerin Pasaport Alımı Nasıl Gerçekleşir?
18 yaşın altındaki engellilerin pasaport alımı için, engelli kişinin biyometrik fotoğrafının çekilmesi gerekmektedir. Pasaport çıkarma işlemi sırasında engeli çocuğun da ailenin yanında bulunması gerekmektedir. ayrıca 18 yaşından küçük engelliler için anne ve babanın ayrı olarak muvafakat belgesi vermesi gerekmektedir.
Aynı durum, zihinsel engeli bulunan kişilerde de geçerlidir. Nüfus Müdürlüğü’nden alınacak muvafakat ile pasaportun çıkarılması sağlanmaktadır. Ayrıca durumu ne olursa olsun, çekilecek biyometrik fotoğrafın görevli tarafından teyidi için çocuğun orada hazır olması gerekmektedir.
%44 engelliyim emekliyim ve aynı zamanda gelir vergisine tabi esnafım oda kaydım yok yeşil pasaport bana ve eşime verirlermi teşekkürler
Anne ve bana emekli devlet memuru 45 yaşındayım ve çalışıyorum ve okuyorum
Merhaba yüzde 42 oranında 3 derece engelliyim ne renk pasaport alırım
kızım 18 yaşını doldurdu vasi tayin edildi. 4c emekli sandığı çalışanıyım kızımın yeşil pasaportunu yenilemek için hangi evraklar gerekli pasaport için harç nekadar
engelli memura 10 yıldan sonra yeşil pasopart verilecekmi
Slm bende engelliyim siz engelliler olarak passaport aldinizmi bilgi verirseniz sevinirim %83 engelliler oranim 0539 782 33 47